maandag 4 juli 2011

Eten voor Edukans - 20 juni

Op 20 juni was de grote dag voor Edukans. Het hele gebouw van Nieuw Welgelegen ademde Edukans. Met een fancy fair, workshops, een schoolfeest met dj's en afsluitend een Indiaas diner voor Edukans was de dag een groot succes.

Zelf heb ik me voornamelijk bezig gehouden met het diner, waar ik als chef kok in de keuken stond. De mensen die mij hielpen in de keuken waren met name docenten en medewerkers van Roc asa en van het Globe college, waarbij de samenwerking tussen deze twee scholen een mooie rode draad vormde tijdens dit diner.

Wat stond er op het menu?

Pompoensoep met een bite
thaise viscurry
gehakt met ras el hanout
groente curry
pittige koolsalade
groene salade
papadums met rabarber chutney
naan brood
en een madame Jeannette sambal die veel stof heeft doen opwaaien en waar veel mensen zich in vergisten.

Het was een mooie avond, waarbij al het geld naar Edukans gaat. Dankzij sponsoring van de Albert Heijn in Utrecht en door Roc asa leerbedrijven waren alle ingrediƫnten gesponsord en kregen we ook twee consumpties gratis.

Tijdens het koken en het eten heb ik veel nieuwe mensen leren kennen en dat was ook een klein beetje de opzet van deze dag.
Wellicht in het najaar doen we nog een project met eten. Er komt in ieder geval nog een groot project overdag voor de leerlingen.

Maar nu eerst.......vakantie!!!

Enjoy!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten