dinsdag 13 september 2011

Koriander Salsa

Je probeert eens wat en dan blijkt het fantastisch uit te pakken.

Ik ben een groot fan van koriander. Ik denk zelfs dat ik heel ongelukkig zou worden wanneer dit plantje zou uitsterven. Misschien wat overdreven, maar ik hou echt heel erg van koriander.

En nu kan ik overal koriander op doen. Ik heb deze salsa in de sla gedaan (komkommer en tomaat) en op een boterham met kaas. Oh! En het is heel lekker wanneer je een flinke lepel hiervan door gehakt doet. Maak er dan balletjes van en stoof deze in de tomatensaus.

Volgende keer ga ik het proberen met groente curry denk ik, maar een handje papadums en deze salsa om te dopen is ook niet vies.

Wat hebben we nodig?

1 bos koriander (niet zo'n klein pakje van de AH, maar een echte bos van bijvoorbeeld de toko)
1 citroen, uitgeperst
2 groene Spaanse pepers
5 tenen knoflook
klein stukje verse gember
1 lepel suiker
snufje zout

Het recept is verder vrij simpel. Doe alles in een keuken machine of blender en wacht tot het een mooie gladde salsa is.
Doe het in kleine potjes. Eenmaal geopend is het niet lang houdbaar. Niet langer dan twee weken.

Enjoy!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten