vrijdag 17 juni 2011

salade met gerookte kip en geitenkaas


Sinds ik een paar weken alleen maar groente en fruit heb gegeten eet ik het liefst in de avond een salade. Ik eet wel gewoon weer met de pot mee, maar als het even kan is het vegetarisch of een salade met soep.

Deze salade was een snelle optie toen ik op een avond moest toneelspelen en ik al aan de late kant was. Heel snel en erg lekker!

Wat hebben we nodig?

Voor 2 personen

1 stuk gerookt kipfilet, in stukjes.
250 gram lekkere sla (ik heb veldkers gebruikt, maar rucola is ook erg lekker)
halve komkommer, in stukjes.
ongeveer 10 half zongedroogde tomaatjes
ongeveer 45 gram vers geraspte harde geitenkaas (ik gebruik een 30+ kaas van de kaasboer)

voor de dressing:

3 el pesto
2 el balsamico azijn
ongeveer 10 blaadjes verse basilicum, gescheurd of fijngehakt


Doe in een ruime schaal als eerste de sla. Doe hierover de komkommer, de tomaatjes, de stukjes gerookte kipfilet en de geitenkaas.

voor de dressing:

Doe de pesto, de azijn en de basilicum in een schaaltje en klop even los met een vork. Giet dit mengsel over de salade.

Enjoy!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten