zondag 27 februari 2011

Prinsessen Taart

Vandaag werd mijn dochter vier jaar. Een hele leeftijd voor een meisje, want morgen gaat ze naar school. Niet om te wennen, maar voor het echie.

Voor deze gelegenheid wilde ik graag een taart bakken en zodoende riep ik de hulp in van een goede vriendin. Zelf had ik al bij de supermarkt een pak gekocht voor prinsessen taart en bij de hobby winkel had ik Wilton Icing tubes gekocht om de taart te kunnen versieren. Ik was daar eigenlijk voor iets anders, maar kwam langs het rek met de taart spullen en was meteen verkocht.

Wat een feest was het maken van de taart en ik vond het best lekker. De volgende keer ga ik wel fondant gebruiken in plaats van glazuur. Ik vind het lastig om de glazuur glad te maken en de kleur is niet helemaal wat ik wilde. Ook kun je met fondant de hele taart meteen bekleden. Met dit pak had ik niet genoeg glazuur voor de bovenkant en de zijkant, maar misschien kwam dat door mij.

Al met al kijk ik terug op een super geslaagd taart experiment. Ik was wel heel blij dat ik geholpen werd. Dit experiment ga ik zeker vaker doen!

Vandaag geen recept, want het kwam allemaal uit een pakje, maar zoals met veel recepten ga ik proberen om alles zelf te maken en dan zal ik het zeker hier publiceren. Die Wilton tubes zijn zeker een aanrader, ook voor cupcakes.

http://www.wilton.com/store/site/product.cfm?sku=pg_rtuicingtubes

Slainte!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten