maandag 16 augustus 2010

the Attack of the Killer Pumpkins

Pompoenen.

Eens had ik een tuin, met planten en bloemen die heerlijk geurden............ totdat de pompoen mijn tuin overnam.
Is ook wel een beetje mijn eigen schuld. Had ik maar een moestuin moeten nemen, of maar 1 plant in de tuin moeten zetten (en geen 5).......

En stiekem vind ik het wel leuk om te zien hoe zo'n plant explodeert. Het is toch wonderbaarlijk hoe een zaadje dat je in de grond zet, dat je een plantje laat worden, zo'n grote joekel van een plant kan worden.
Overigens deze grote op de foto heb ik niet zelf gekweekt, deze heb ik gekregen van mijn overburen. Een echte Halloween pompoen. Dat komt goed uit, want wij carven bijna ieder jaar een pompoen voor Halloween.

Maar....volgend jaar planten we wat minder pompoenen in de tuin.

Bereid je maar vast voor op veel pompoen recepten, want daar komen we niet onderuit.

Pompoen met aardappel uit de tajine.

Wat hebben we nodig:

4 el olijfolie
4 aardappelen, in schijfjes
2 zoete aardappelen, in blokjes
2 dl groentebouillon
500 gram pompoen, in blokjes
250 gram broccoli, in roosjes
250 gram bloemkool, in roosjes
1 el komijn poeder
peper en zout

Doe de helft van de olijfolie in een tajine. Leg de aardappel en zoete aardappel erin en schenk de bouillon erbij. Zet het deksel op de tajine en stoof 10 minuten.

Leg de pompoen, broccoli en bloemkool erop. Meng de rest van de olijfolie met het komijn poeder en peper en zout, doe dit bij de tajine.
Zet het deksel weer op de tajine en stoof nog 15 minuten.

Enjoy!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten