dinsdag 1 juni 2010

A Toast! ...............with mackerel

Makreel. Volgens goede vis.nl is deze vis goed te doen, zolang we maar de MSC makreel eten. En gelukkig wordt deze verkocht in mijn groot grossier.
De makreel is een mooie vette vis en zit vol met omega 3. Ik gebruik deze vis zelfs als vervanging in mijn paling gerechten. Het vlees is blank van kleur en goed vet. Mijn groot grossier heeft de gerookte hele MSC makreel die je zelf nog moet schoonmaken en de blikjes van Fishes met makreel in olie.

Vandaag een van de gerechten die ik normaal gesproken met paling maak.

Toast met makreel

wat hebben we nodig voor 4 personen:

bruin brood. Zo'n 5 sneden geroosterd in de broodrooster
1 gerookte MSC makreel
3 takken selderij fijngesneden
1 potje mierikswortel
2 eetlepels mayonaise
2 eetlepels water

Maak de vis schoon en doe het vlees in een grote kom. Maak het vlees een beetje los met een vork. Doe de fijngesneden selderij bij de makreel.
Doe de mayonaise en het water in een klein bakje en roer het tot een glad papje. Doe dit vervolgens bij de makreel.

Rooster het brood. Besmeer het met een royale laag mierikswortel. Bestrijk de toast met de makreel en snijd vervolgens de toast in vieren.
Doe op een mooie schaal en klaar om te serveren.

Dit recept kun je ook gebruiken wanneer je een high tea maakt. Je snijd de boterhammen dan diagonaal en doet er nog een paar blaadjes spinazie op.

Enjoy!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten